Reklamation og klager
I henhold til købeloven yder vi fra fakturadato 24 måneders reklamationsret omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage opstået direkte eller indirekte som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, groft misbrug eller uautoriserede indgreb.
Bemærk følgende
På alle AL's enuresisfølere yder vi kun 20 ugers garanti (eller angivet max. antal vask). En normal behandlingsperiode varer 8-12 uger; ofte holder enuresisføleren meget længere, såfremt den vedligeholdes som foreskrevet, men vi kan ikke garantere, at den holder til mere end én behandlingsperiode (af hygiejnemæssige årsager fremstilles føleren til kun én behandling).
Garantien på urene omfatter dog ikke:
- - Defekter opstået som følge af overlast, misbrug og skødeløs behandling.
- - Skader forårsaget af vand - Astrid Leisner & Søn garanterer ikke for vandtæthed på urene.
- - Urlænke, urrem, glas, batteri samt kontakthætter.
- - Skader, sket som følge af uautoriserede indgreb i uret - husk derfor at gemme kvittering fra urmager ved fx batteriskift.
Under de enkelte produkter i vores webshop kan du læse om forventede levetid på batterier - der ydes ikke garanti på batterilevetid.
Alle reklamationer skal dokumenteres med original købsfaktura eller kvittering.
Anvendelse af reklamationsretten
- - Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Astrid Leisner & Søn inden for rimelig tid. Vi anbefaler altid straks at rette henvendelse til os, da hurtig fejlretning kan forhindre flere problemer.
- - Reklamerer du inden for 50 dage, anses reklamationen for rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale kreditering. I forbindelse med reklamationssager afholder vi returneringsomkostninger i rimeligt omfang.
Varereturnering
- - Defekte eller mangelfulde varer returneres til Astrid Leisner & Søn - du finder adressen under vores kontaktoplysninger. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. BEMÆRK at der skal udfyldes RMA serviceformular inden returnering.
- - Returnering kan også ske ved at nægte at modtage varen fra postvæsnet eller aflevere varen personligt hos os. Hvis du vælger førstenævnte skal standardfortrydelsesformularen udfyldes og sendes enten pr. mail eller brev. Det er ikke et krav, men vi kan ekspedere hurtigere, hvis du medsender fyldestgørende informationer som kopi af faktura, ordrebekræftelse, registrerings- og kontonummer til bankkonto for evt. refusion, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.
Refusion
- - I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og vi har derfor brug for oplysninger om registrerings- og kontonummer til din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden problemer oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform.